close
تبلیغات در اینترنت
تاریخ هنر

درباره سایت درباره سایت
سلام به وبلاگ خودتون خیلی خوش اومدید این وبلاگ و ساختم تا هم اطلاعاتی در زمینه هنر خصوصا نقاشی و در اختیارتون قرار بدم و هم کارهای خودم هم کارهای دوستان عزیزمو به نمایش بذارم امیدوارم که از وبلاگ من خوشتون بیاد و با نظرات خوبتون به من انرژی بدین

موضوعات موضوعات

نقاشی

تاریخ هنر

عکس

کارهای خودم

رنگ روغن

طراحی


آرشیو آرشیو

شنبه 08 تير 1392

شنبه 24 فروردين 1392

سه شنبه 20 فروردين 1392

دوشنبه 19 فروردين 1392

دوشنبه 05 فروردين 1392


کدهای اختصاصی کدهای اختصاصی

آمار سایت آمار سایت
آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 11
کل نظرات کل نظرات : 15
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین کاربران آنلاین

آمار بازدید آمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 5
باردید دیروز باردید دیروز : 1
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
بازدید هفته بازدید هفته : 9
بازدید ماه بازدید ماه : 47
بازدید سال بازدید سال : 252
بازدید کلی بازدید کلی : 18,251
اطلاعات شما اطلاعات شما
آِ ی پیآِ ی پی : 54.196.42.8
مرورگر مرورگر :
سیستم عامل سیستم عامل :

جستجوگر پیشرفته سایت





تاریخ هنر


در نتیجه جنگ جهانی دوم، قسمت اعظمی از اروپای شمالی به طور کامل ویران شد. ایالات متحده در عین درماندگی، دچار ویرانی نشد. از بمب های فرود آمده در لندن، پاریس، آمستردام و بیشتر شهرهای آلمان و جنگ های به وقوع پیوسته در این شهرها، در نیویورک خبری نبود. هنگامی که زندگی طبیعی دوباره از سر گرفته شد، شهر نیویورک به مرکز احیا و رونق هنرهای زنده تبدیل شد. اغلب هنرمندان ترقی خواه اروپا، به ایالات متحده مهاجرت کردند وبه عنوان آموزگار و الهامی برای هنرمندان نسل جدید که بیشتر آنها از مردم آمریکا بودند و به نیویورک آمده بودند، مشغول به کار شدند.

در حقیقت، به نقاشانی که در اولین جنبش هنری بزرگ پس از جنگ، شرکت کردند، مدرسه نیویورک گفته می شود. مدرسه نیویورک، مدرسه ای با ماهیت سازمانی یا آموزشی نبود ، بلکه اصطلاح و برچسب مناسبی بود که گروهی از نقاشان که به آنها اکسپرسیونیست های مجرد هم گفته می شود، تحت آن به گردهمایی می پرداختند. جکسون پولاک و ویلم د. کونینیک، از افراد برجسته در میان آن ها بودند. اکسپرسیونیست های مجرد، منابع بیشماری داشتند، اما بیشترین تاثیر را به طور مستقیم از سورئالیسم دریافت می کردند. در این مکتب بر قدرت های خلاق ضمیر ناخودآگاه و روش خودکاری آن به عنوان راهی برای تلنگر زدن به این قدرت ها، تاکید می شد. نقاشان مدرسه نیویورک، تا حد زیادی به گسترش سبک های شخصی و شناخت پذیر پرداختند. اما عنصر مشترک در نقاشی های همه آن ها، عنصر مقیاس بود. نقاشی اکسپرسیونیست های مجرد، عموما بزرگ است و این امر در اثرگذاری آن ها بسیار مهم است. به این ترتیب، بیننده در نقاشی غوطه ور و در دنیای آن محو می شود. درست مانند زمانی که به هنگام دیدن یک فیلم آن قدر نزدیک آن می نشینید که صفحه تصویر، تمام میدان دید شما را پر می کند.

اصلی ترین اکسپرسیونیست مجرد، جکسون پولاک بود که در اواخر دهه 1940 "تکنیک چکانش" خود را تکمیل کرد. پولاک برای خلق آثاری چون شماره 1، 1949(2201)، یک پرده نقاشی کش داده نشده را بر روی زمین قرار داد و از بالا، با ریختن رنگ با استفاده از برس و هدایت جریان آن، یا با چکاندن رنگ از یک قلم مخصوص به صورت غیر مستقیم، بر روی آن نقاشی کرد. نقاشی از لایه ای به لایه دیگر و از رنگی به رنگ دیگر به تدریج به ترکیب در هم پیچیده ای از قوس های برازنده، خطوط متوالی، پراش ها و حوضچه ای از رنگ ها، تبدیل شد. در این نقاشی، نقطه کانونی و ترکیب سازمان یافته ای مشاهده نمی شد. با این حال، به هنگام نگاه کردن به آن، خود را در مقابل میدانی از انرژی مثل انرژی یک موج در حال ریزش احساس می کنید. یکی از منتقدان آن دوره، از اصطلاح "نقاشی عمل" برای توصیف کار پولاک و همتایان او استفاده کرد. زیرا نقاشی های آن ها، تصاویری به شیوه سنتی نبودند، بلکه ردپاهایی از یک عمل و یا خلاقیت رقصنده نقاش بودند. پولاک ادعا کرد که شیوه کار او به او این امکان را می دهد که در نقاشی خود حضور داشته باشد و خود را در جریان نقاشی فراموش کند. او می گفت که این روش بهترین شیوه برای نگاه کردن به کارهای او و گم شدن در آن هاست.

انرژی موجود در حرکات هنرمند، این بار، نیروی رسا و پرمعنی را در اثر هنری "کلینز شف" به نمایش می گذارد. شف از نام لوکوموتیوی گرفته شده که از شهر پنسیلوانیا، محل تولد هنرمند، عبور می کرده است. نقاشی نیز درست مانند لوکوموتیوی از روی ریل های موازی به سمت بیننده می آید. "شف" در نوع حماسی خود نمونه است و وقتی بیننده در مقابل آن قرار می گیرد، احساس می کند که تمام بدن نقاش در خلق ژست های گوناگون موجود در تصویر، دخالت داشته است. این احساس رهایی اولیه و آزادی جسمانی که از طریق ژست ها از هنرمند به بیننده منتقل می شود، بخشی از حس روح بخشی و نشاط آوری است که بیننده معاصر نسبت به سبک جدید نقاشی دارد.

آثاری که تا به حال از پولاک و کلین بررسی کرده ایم، آثاری مجرد نسیتند بلکه غیرنمایشی هستند. طبق معمول، اصطلاحات هنری به طور اتفاقی و متناقض، همزمان با تلاش افراد برای درک واژه ها به منظور صحبت درباره موارد جدید، پدیدار شدند. منتقدان و هنرمندان آن دوره از دو واژه مجرد و غیرنمایشی به جای یکدیگر استفاده می کردند. در صحبت ها و نوشته های غیررسمی، استفاده از واژه مجرد عمومیت بیشتری داشت. به این ترتیب اثر زن و دوچرخه از د. کونینک، اثری مجرد است. د.کونینک نیز مثل پولاک و کلین در طول دهه 1940 سبکی غیر نمایشی و ژستاری پدید آورد. در طول دهه بعد، او به رسم هیبت انسانی که نمونه بارز آن مجموعه زنان اوست، روی آورد.

امروزه نیز نقاشی های زنان او همچنان قدرت آشوب آفرینی خود را دارند. د.کونینک ادعا کرد که  نقطه شروع این نقاشی ها، تصویر زنان زیبای موجود در مجلات بود که با ادامه کار به اشکال هیولا مانند تغییر یافته اند. او که به هیچ وجه چنین هدفی نداشت نا امید و بی میل شد. آشکار است که نقاشی های او، بازتاب احساسات خودآگاه و ناخودآگاه او نسبت به زنان است. با این حال در این نقاشی ها  کشمکشی بر سر دو روش تفکر در مورد هنر وجود دارد. ژست های قوی و موثر، تصاویری پدید می آوردند که توصیف کننده فرایند نقاشی هستند. اما در مقابل این تلاش، تصویر بار دیگر خود را عرضه می کند و خواستار شناخته شدن می شود. روح نقاشان بزرگی که جسم انسانی را به تصویر می کشند، مثل رامبراند و تیتیان که از رنگ نیز به شیوه ای کاملا طبیعی استفاده می کردند، در پیش زمینه شناور است.

شکل دیگری از تجرد که در دوره پس از جنگ، متداول شد، نقاشی میدان رنگی است. همان طور که از نام آن بر می آید، تصویرگری به یک میدان بزرگ یا فضای رنگی خلاصه می شود که در بعضی موارد تنها یک رنگ تمام پرده نقاشی را اشغال می کند. در مقابل اموسیونالیسم (احساس گرایی) پویای اکسپرسیونیسم مجرد، در نقاشی های میدان رنگی آرامش فکری وجود دارد . این آرامش فکری بیننده را به سمت خود می کشد و به تامل و تعمق وا می دارد. در آثار مارک روتکو در اواخر سال های 40 تا سال های 60، معمولا یک یا چند مستطیل رنگی با لبه های نازک به چشم می خورند که در مستطیل رنگی بزرگتر پرده نقاشی شناورند. کناره های مستطیل داخلی با لبه های پرده نقاشی موازی است و مرزهای آن تیره و به ملایمت با هم آمیخته شده اند به طوری که بخش های داخلی شناور به نظر می رسند. در آنجا که کلین و د.کونینک بر ماهیت طبیعی و فیزیکی رنگ تاکید می کنند، روتکو برخلاف آن ها عمل می کند. او از رنگ های رقیق شده استفاده می کند به گونه ای که گرد رنگی، آشکارا به پرده نقاشی می چسبد. او می خواست احساس نابی از رنگ های غیر مادی را به بیننده منتقل کند و از این نظر، جیمز تورال یکی از جانشینان اوست که از آثار او "میلک ران 2" در دست است که این اثربه صورت پرتویی رنگی به نظر می رسد.

بسیاری از هنرمندان نسل بعد، راه های گشوده شده توسط اکسپرسیونیسم مجرد و نقاشی میدان رنگی را دنبال کردند. به عنوان مثال، هلن فرانکل تالر، پیشگام تکنیک لکه دار کردن بود. او رنگ های رقیق شده را بر روی پرده نقاشی می ریخت و جریان آن را به طرق مختلف هدایت می کرد. ژوان میشل، از شیوه پر انرژی  کار با برس در سبک اکسپرسیونیسم مجرد استفاده کرد و آن را با مناظر گرفته شده ازآخرین نقاشی های مونت ترکیب کرد.



برچسب ها : تاریخ هنر.هنرنامه.هنر ایران.تاریحچه هنر ایران.تاریخ هنر ایران.تاریخ نقاشی.نقاشی
ارسال شده در : دوشنبه 05 فروردين 1392 - توسط : سمیرا
بازدید : 62 بار نظر دهيد! [ ]


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی

دنیای نقاشی دنیای نقاشی

دنیای نقاشی در فیس بوک

فید برنر دنیای نقاشی

آر اس اس


خبرنامه خبرنامه

با نوشتن ایمیل خود در کادر زیر و فشردن دکمه ثبت ، جدیدترین مطالب سایت را در ایمیل خود دریافت نمایید

خبرنامه

ایمیل خود را وارد نمایید


ورود کاربران ورود کاربران
نام کاربری :
رمز عبور :

رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضویت سریع عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد

پیوند ها پیوند ها'

تبادل لينک تبادل لينک تبادل لينک تبادل لينک

رز بلاگ رز بلاگ رز بلاگ رز بلاگ

***فرزاد فرزین***












Copyright © 2012 - Allright Reserved - Template Designer SkyDesign - Powered By rozblog.com - مترجم قالب تيم طراحان قالب رزبلاگ